středa 19. listopadu 2008

Portréty Napoleona a jiné

Nálada: ..dle plánů
Hudba: Astérix Et Obélix Contre César soundtrack
~~~~~

Udělat kvalitní portrét císaře se jentak nepovede. Člověk si nejdříve musí prostudovat jeho hlavu ze všech stran a ze všech možných a dostupných historických maleb. Všichni to ale známe. Orlí nos, široká pusa, oválný tvar obličeje...
I když jsem si těchto rysů vědoma, stále nejsem schopná nakreslit jeho přesný portrét z hlavy. Můj poslední pokus o hodině dějin výtvarného umění dopadl tak, jako kdyby si Napoleon ukousl jablka z fňákovníku. Ale to bude nejspíš nějaká moje zažitá úchylka s těmi nosy...eh.
Mně přišlo vhodné si nejdříve zkusit ty studie ze známých obrazů. Když jsem byla posledně v Paříži, koupila jsem si v Invalidovně za pár euro sbírku asi 24 pohlednic (nutno podotknout, být o pár desítek tisíc euro bohatší, tak ten obchod vykoupím nejmíň z poloviny celý) a s těmi začala. Ještě nejsou obkresleny všechny obrazy, ale když mám čas a náladu, sednu a překresluji.
Dost bylo ale řečí a okecávání, tady jsou portréty a karikatury od (snad) nejstaršího po nejnovější (budu přidávat, pokud stvořím nové, nebo se rovzpomenu, že ještě nějaké mám...)
~~~~
Klikněte na obrázky pro zvětšení.
- Napoleonův svět -
Datum vytvoření: Květen 2007

Jako malý princ (:
Původně šlo jenom o zkušební kresbu v programu Open Canvas 4. Ten program si doteď nemůžu vynachválit.


~~


- Le Petit Empereur -

Datum vytvoření: 31.Září 2007

Myslím, že je hodně jedoduché hádat, podle jaké předlohy je tohle malované.
Upřímně, mám tenhle obrázek hodně ráda, k narozeninám mi ho dokonce vytiskli na dort. No, chutnal výtečně (:


~~

- Císař..tak trochu -

Datum vytvoření: 2.Březen 2008

No...radši se ani nebudu vyjadřovat jak veselou náladu jsem při této karikatuře měla.
Možná to dvouhodinové poslouchání skladby Napoleon nebyl zrovna moc hezký nápad...

~~

- Le Petit Caporal -

Datum vytvoření: 8.Srpen 2008

Konečně "normální" portrét Napoleona bez jakéhokoliv zesměšňování. Můžu si pogratulovat, eh.
Původně to měla být rychlovka, ale zvrhlo se to na 12 hodin malby.
Jsem docela spokojená, co z toho vzešlo.


~~

Cvičné portréty, o kterých jsem se zmiňovala v úvodu tohoto zápisu.

V Paříži jsem zakoupila i úžasný skicák s ještě úžasnějším papírem, na který se dobře stínuje. Všechny tyto 3 skicy byly kresleny do něj, nenechte se zmást tím pozadím. To jsem to jenom šoupla ve photoshopu na jeden papír (:

Napravo vidíte i vybarvenou verzi
prvního portrétu z obrazu Le Premier Consul décernant un sabre d'ohheur après la bataille de Marengo od Antoine-Jeana Grosa.

Portrét jsem zkoušela dělat i akrylem, ale ...no..Napoleon se tvářil, jak kdyby tu bitvu prohrál.

Další tři skicy mám rozdělané, snad někdy dokončím...
~~~
- Student -

Datum vytvoření: 30.prosince 2008

Na Vánoce jsem byla obdarována knihou Napoleonské války, na které mě nejvíc potěšil počet obrazů a grafik.
Toto je studie jedné z nich, mladý Napoleon ve vojenské škole.


Tužka (HB, 4B, 6B, 8B), pastelky, skicák z Paříže.


~~~
- Portrét-

Datum vytvoření: Říjen 2007 (?)

Kopie grafického listu. Portrét Bonaparta podle J.L.Davida.



Suchá jehla, formát A5



~~~

- Napoleon v horách -

Datum vytvoření: 25. listopadu 2008

Tak aby tu trochu přibylo těch klasických grafických technik (:
Linoryt ve formátu A3.
Jde spíš o nutný pokus, nejsem s tím zrovna spokojena, ale co nadělám (: Omlouvám se za nekvalitní fotografii...

~~~

- Talentovaný generál -

Datum vytvoření: 1.června 2009

Trochu náladovka. Chtěla jsem si po delší době zkusit černobílou techniku.





~~~

- K výročí narozenin -

Datum vytvoření: 15. srpna 2009

Dokreslováno na letním Slavkově, kde se slavilo jeho 240. výročí narozenin.





~~~

- Portrét -

Datum vytvoření: 10.listopadu 2009

Poputuje přímo na Starou Poštu (:







~~~

- Mladý kaprál -

Datum vytvoření: 25.února 2010

Portrét, který je silně ovlivněn hercem Albertem Dieudonné, který ztvárnil Napoleona ve němém filmu Napoléon z roku 1927.


Záznam vybarvování ZDE.




~~~


- Napoleonův návrat z Ruska r.1812 -

Datum vytvoření: 20. září 2014


Ilustrace inspirovaná pohlednicí se stejným tématem.



~

To by bylo zatím vše, občané. Jak jsem slíbila, ještě toho přibude, budu jenom muset projet databázi.

~
Komentovat odděleně na jednotlivé obrázky můžete ZDE.
~ Rai-che

0 komentářů: